Büyük Veri

Büyük veri, geleneksel bilişim yöntemleri ile analiz edilebilmesi mümkün olmayan ve işlenebilmesi için yeni çözümlere ihtiyaç duyulan, genellikle kısa süre içerisinde büyük miktarlarda üretilebilen, farklı kaynaklardan toplanan ve yapılandırılmış veya yapılandırılmamış verileri içerebilen büyük hacimli veri setlerini ifade etmektedir.

Büyük veri, sağladığı değerli bilgilerle, bir teşebbüse tüketici tercihlerini ve davranışlarını daha iyi analiz etme imkânı vererek ve bu sayede yenilikçi ve kaliteli ürünler ortaya çıkmasını sağlayarak ilgili pazarda rekabet arttırıcı bir etki oluşturabilmektedir. Ancak büyük veri aynı zamanda, sağladığı anlamlı verilerin önemli rol oynadığı bir pazarda, pazar gücü yoğunlaşmasına, pazara giriş zorluklarına, finansal güç dengesizliklerine ve dolayısıyla rekabet karşıtı bir ortamın oluşmasına sebebiyet verebilmektedir. Dolayısıyla büyük veri ile ilgili her durumun olay bazında ele alınarak etkilerinin değerlendirilmesi gerekmektedir.