Kararlar Dairesi

Daire Başkanı : Nazlı VAROL

Kararlar Dairesi Başkanlığının başlıca görevleri şunlardır:

  • Başkan tarafından gündeme alınması uygun görülen konuları içeren toplantı gündemini hazırlamak, gündem ve gündemdeki konulara ilişkin rapor ve ekleri ile bunlara ilişkin varsa görüş ve değerlendirmeleri toplantıdan önce Kurul üyelerine ve ilgililere sunmak ve varsa eksiklikleri ilgili birimlerle işbirliği içinde tamamlamak.
  • Kurulun gündemli toplantıları ile sözlü savunma ve tefhim toplantılarına ilişkin gerekli işlemleri yapmak ve toplantı tutanaklarını hazırlamak, gerekli kayıtları tutmak.
  • Kurul kararlarında ve politikasında bütünlük ve tutarlılığın sağlanmasına yönelik olarak, Kurul gündeminde görüşülecek konulara ilişkin Kurula yazılı ve/veya sözlü görüş hazırlamak.
  • Gündemde görüşülen dosyanın gerektirdiği durumlarda, kurumsal mevzuat, geçmiş tarihli kurul kararları ve etkileri, mehaz mevzuat ve uygulama, Türkiye'deki yargı kararları ve ilişkili doktrin çerçevesinde görüş vermek, gerektiğinde kurum dışından uzman desteği almak.
  • Gündemde görüşülen rapor, bilgi notu ya da önergeler ile Kurul üyelerine sunulan rapor ve görüşlerin şekli unsurlarında esaslı eksiklik bulunduğu hallerde yazılı tespitlerle Kurulu bilgilendirmek.
  • Kurul karar taslaklarını Kanunda ve ikincil düzenlemelerde öngörülen biçim, içerik ve süreler çerçevesinde hazırlamak, Kurul üyelerinin imzasına açılmadan önce karar taslaklarının biçim ve içerik yönünden nihai kontrolünü yapmak ve kontrol listesi düzenlemek.
  • Talep halinde Kurul üyelerinin karşı/farklı oy yazısı taslaklarının hazırlanmasına destek vermek.
  • Kurula ait yazışmaları yapmak, karar ve yazışmalara ilişkin ilgili birimlerin koordinasyonunda arşiv oluşturmak ve bunları Kurum düzenlemelerinde belirlenen sürelerde muhafaza etmek.
  • Gerekçeli mesleki nihai kararlara ilişkin tasnif işlemlerini yapmak, emsal kararlar ile ilkesel hususları duyurmak, görev alanı ile ilgili rapor ve diğer yayınları hazırlamak ve ilgili bilgileri ilgili birimin koordinasyonunda Kurum veri tabanına işlemek.
  • Kurul kararlarında teşebbüslere getirilen yükümlülüklerin uygulanıp uygulanmadığının ilgili birimlerle koordinasyon halinde düzenli bir şekilde izlenmesini sağlamak.
  • Kurum tarafından, Kurul kararlarının başta ekonomiye veya ilgili sektöre etkilerinin analiz edilmesinin gerekli görüldüğü hallerde, ilgili birimleri koordine ederek gerekli çalışmaların/raporların zamanında hazırlanmasını ve Kurul gündemine getirilmesini izlemek.
  • Kurul kararlarına karşı maddi hata bulunduğu gerekçesiyle yapılan itirazları değerlendirmek, itiraz üzerine veya varsa re'sen yapılan tespitleri Kurula sunmak.
  • Kurul karar taslaklarında Kurul üyeleri tarafından yapılması istenilen değişiklikleri ilgili metinlerde yaparak, karar tutanakları ile eklerinin her sayfasını toplantıya katılan üyelerin imzasına sunmak; karşı oy yazılarını ekleyerek gereği yapılmak üzere ilgili birimlere göndermek.

Başkan, bu Dairenin faaliyetlerinde koordinasyonu sağlamak üzere, Kurul üyelerinden birini görevlendirebilir.

Telefon : 312 266 68 45
Faks     : 312 266 79 50