Cournot Modeli/Rekabeti

Fransız matematikçi ve iktisatçı Antoine Augustin Cournot tarafından geliştirilen, firmaların bireysel kârlarını azamileştirmek için üretim miktarlarını belirledikleri oligopol modelidir. Stratejik parametrenin miktarlar olduğu Cournot modelinde, ürünlerin homojen olduğu ve firmaların üretim miktarı tercihlerini eş anlı olarak yaptıkları varsayılmaktadır. Firmalar artan toplam üretimin fiyatlar üzerindeki baskılayıcı etkisini hesaba katmaktadır. Çıktı miktarına karar verirken her bir firma rakiplerinin üretim miktarlarını veri kabul etmekte ve kendi çıktı kararlarına tepki olarak rakiplerin miktarlarında değişikliğe gitmeyeceklerini varsaymaktadır. (Bkz. OECD 1990; KOMİSYON 2001; Bertrand Modeli/Rekabeti)