Bilgi Değişimi

Bilgi değişimi, iki veya daha fazla rakip teşebbüsün, rekabete ilişkin kararları etkileyebilecek nitelikte hassas ticari bilgileri birbirleri ile paylaşmaları şeklinde tanımlanabilmektedir. Bilgi değişimi, rakipler arasındaki uzlaşmanın bozulup bozulmadığının saptanmasını kolaylaştırdığı için kolaylaştırıcı eylem olarak değerlendirilebileceği gibi, bizatihi kendisi rekabeti kısıtlayıcı bir anlaşma olarak da değerlendirilebilmektedir. Eksik bilgiye sahip olan firmalar bakımından satışlardaki düşüşün genel talepteki azalmadan mı, yoksa rakiplerin rekabetçi davranışlarından mı kaynaklandığına ilişkin bir belirsizlik bulunmaktadır. Bu belirsizlik, genellikle teşebbüslerin aldatma isteğini arttırmaktadır. Şeffaf pazarlarda ise bunun tersi geçerlidir. (Bkz. Yatay Anlaşmalar Kılavuzu, “2. Bilgi Değişiminin Rekabet Açısından Değerlendirilmesi”)