Yönetim Hizmetleri Dairesi

Daire Başkanı: Fatih KOÇAK

Yönetim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı, Kurumun idari, mali ve sosyal hizmetleri ile arşiv, haberleşme ve dokümantasyon gibi konulardaki destek hizmetlerini ifade eder.

Yönetim Hizmetleri Dairesinin başlıca görevleri şunlardır:

  • Kurum personelinin Kuruma bağlılığını artırıcı sosyal faaliyetleri yürütmek.
  • Kurum hizmetleri için gerekli taşınır ve taşınmazlar ile araç, gereç ve malzeme ihtiyaçlarını, mevzuat kapsamında zamanında karşılamak.
  • Kurumun taşınır ve taşınmazlarının kayıtlarını tutmak.
  • 5018 sayılı Kamu Malı Yönetimi ve Kontrol Kanununun Daireyi ilgilendiren hükümleri ile ilgili işlemleri yapmak.
  • Kurum gelirlerini takip ve tahsil etmek.
  • Kurum ve teşkilatına ait her türlü giderin ödenmesini sağlamak.
  • Kurumun her türlü muhasebe ve kayıt işlerini yürütmek.
  • Kurumun nakit ve benzeri varlıklarının muhafazası ve idaresi için gerekli tedbirleri almak ve Kurum kaynaklarının en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak.
  • Kuruma ait hizmet yerleriyle ilgili güvenlik tedbirlerini almak ve yürütmek, buralara giriş ve çıkışları düzenlemek.
  • Kuruma ait ayniyatla ilgili her türlü işlemi ikmal etmek.
  • Kurum personeli ile aile fertlerinin sağlık hizmetlerinden yararlanmalarını sağlamak, sosyal hizmetlere ilişkin işleri yürütmek.
  • Savunma hizmetlerini yürütmek.
  • Ulaşım, haberleşme, genel evrak, tebligat ile arşiv hizmet ve faaliyetlerini yürütmek.
  • Süreli evrakın zamanında işleme konulmasını sağlamak.
  • Kurum yayını olarak basılacak broşür, rapor, dergi, bülten, kitap gibi her türlü yayının hazırlanmasını, çoğaltılmasını, dağıtılmasını sağlamak, telif eserlerin tahakkuk ve ödeme işlemlerinin yapılmasını sağlamak.
  • Kurum teşkilatının gelir-gider ve bütçe tahminlerini yapmak, Kurum bütçesini kalkınma planı ve programlarda yer alan politika, hedef ve önceliklere uygun şekilde, Kurumun stratejik planı ile performans ölçütlerine ve fayda-maliyet analizine göre hazırlamak, uygulanmasını takip ve kontrol etmek.
  • İlgili harcama birimlerince düzenlenen ödenek gönderme belgesine dayanılarak ödeneğin ilgili birimlere gönderilmesini sağlamak.
  • Bütçe uygulama sonuçlarını raporlamak, dönemine ilişkin icmal cetvellerini hazırlamak, sorunları önleyici ve etkililiği artırıcı tedbirler üretmek, inceleme sonuçları çerçevesinde iyileştirmelere yönelik önerilerde bulunmak.
  • Bütçe kayıtlarını tutmak, bütçe uygulama sonuçlarına ilişkin verileri toplamak, değerlendirmek ve bütçe kesin hesabı ile ayrıntılı harcama programını ve mali istatistikleri hazırlamak.


Telefon : 312 291 40 16
Faks : 312 266 79 40